Rodzice, dziadkowie oraz wszystkie osoby kupujące artykuły dla dzieci, przyznają, że takie zakupy to prawdziwy koszmar.
Żyjemy w świecie nastawionym na konsumpcjonizm, wszyscy dużo kupujemy, choć nie koniecznie aż tak dużo potrzebujemy. Dokoła pełno sklepów, marketów, centra handlowe rosną jak grzyby po deszczu, a kiedy trzeba dziecku kupić buty lub prezent nie ma gdzie.
Sklep dla dzieci z asortymentem przeznaczonym tylko i wyłącznie dla nich to prawdziwy rarytas. Obecnie rodzice czy dziadkowie mają wybór pomiędzy dużymi sieciówkami dla dzieci, w których jednak ceny są kilkukrotnie wyższe niż w innych sklepach oraz marketami, super i hipermarketami.
Duże sieciówki dostępne są najczęściej w dużych centrach handlowych usytuowanych na obrzeżach miast, maja co prawda bardzo szeroki asortyment jednak ceny jakie możemy tam spotkać są olbrzymie. Często te sama zabawkę możemy kupić w super lub hipermarkecie nawet za połowę ceny.
Super i hipermarkety mają w swoim asortymencie zabawki, artykuły papiernicze, kosmetyki i ubrania dziecięce oraz rożnego rodzaju akcesoria. Produkty te zajmują zazwyczaj kilka wydzielonych regałów. Ich ceny są zdecydowanie niższe niż w dużych sieciówkach. niestety tego typu sklepy oferują dużo mniejszy wybór niż tradycyjny sklep dla dzieci. Jednym słowem we wszystkich tych sklepach dostaniemy te same, lub niewiele różniące się produkty, najczęściej chińskiej produkcji.
Rodzice chcący kupić swojej pociesze polskie zabawki drewniane z atestami, lub ubrania dziecięce lepszej niż w supermarkecie jakości zdani są na sklepy internetowe. stacjonarnie tego typu produkty można kupić tylko w niektórych miastach w Polsce.
Dlaczego tak się dzieje? Dlaczego jesteśmy skazani na zakupy w supermarketach i hipermarketach oraz sieciówkach, bez większej możliwości wyboru asortymentu? Dlaczego sklep dla dzieci oferujący stacjonarnie produkty lepszej jakości to prawdziwy rarytas?
Według statystyk bezrobocie w Polsce spada, a poziom życia Polaków rośnie, bo rosną nasze dochody. Niestety rosną również koszty utrzymania, płacimy wyższe rachunki, jedzenie jest dużo droższe niż jeszcze kilka lat temu. W portfelu przeciętnego Polaka zostaje zdecydowanie mniej pieniędzy. Stacjonarny sklep dla dzieci z ciekawym asortymentem, żeby mógł się utrzymać na rynku musi mieć klientów. Klienci, żeby mogli kupować muszą mieć pieniądze. Niestety rodzice często stają przed wyborem: czy kupić dziecku droższe porządne kapcie z profilowaną skórzana wkładka, czy tańsze zwykłe trampki w sieciówce, a różnicę wydać na zakupy innych produktów.
Sklep dla dzieci funkcjonujący jedynie stacjonarnie nie ma szans na powodzenie. Połączenie sklepu stacjonarnego ze sprzedażą internetową jest tutaj bardzo dobrym rozwiązaniem. Łączy z jednej strony zalety sklepu internetowego, poszerzające znacznie zasięg. Klientami sklepu mogą być teraz nie tylko lokalni odbiorcy ale każda osoba, która trafi na stronę sklepu i zainteresuje ja asortyment. Z drugiej strony stacjonarny sklep dla dzieci dodaje kolejne wartości. Klienci mogą zapoznać się z asortymentem na stronie internetowej sklepu, zamówić lub tez zarezerwować towar, ale odebrać stacjonarnie bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów związanych z wysyłką zamówienia. Właściciel nie ma problemów z magazynowaniem towaru, ponieważ dysponuje sklepem stacjonarnym, a dodatkowo jeśli zadba o jego ciekawy i niebanalny wystrój może robić w nim piękne zdjęcia sprzedawanych przedmiotów do swojego sklepu internetowego.
Stacjonarny sklep dla dzieci w swojej tradycyjnej formie stracił racje bytu, przychody z jego działalności nie pozwalają na pokrycie kosztów wynajmu lokalu, opłaty pracy sprzedawcy i zaopatrzenia sklepu w towar różnorodny, ciekawy i poszukiwany przez klientów. Połączenie sklepu stacjonarnego ze sklepem internetowym jest szansa i przyszłością dla tego rodzaju sklepów.
Zmienia się gospodarka, zmieniają się klienci, ich potrzeby i oczekiwania. W ślad za tym muszą zmienić się sklepy i to nie tylko sklepy oferujące asortyment przeznaczony dla dzieci.